INTRASTAT
INTRASTAT
Získejte klíčové znalosti o systému INTRASTAT prostřednictvím našeho
tématicky zaměřeného školení, které Vám poskytne praktické dovednosti pro správné vykazování statistických hlášení
INTRASTAT - Více než jen statistika
Cíl školení:
- Základní principy a cíle systému INTRASTAT.
- Praktické kroky a postupy pro správné vyplňování INTRASTAT hlášení.
- Příklady běžných chyb a jejich řešení v rámci INTRASTAT.
- Aktuální legislativní změny a jak se na ně připravit.
- Aplikace INTRASTAT v každodenním obchodním prostředí.
- Elektronický přenos dat.
Naše školení INTRASTAT vás vybaví nezbytnými dovednostmi pro efektivní aplikaci a porozumění systému, což je klíčové pro správné vykazování obchodních transakcí
Cílová skupina:
Obchodníci, pracovníci nákupu, prodeje, finančních oddělení, účetních, celních deklarantů, pracovníků logistiky, kteří komunikaci s celními orgány při plnění povinností ve smyslu platné legislativy pro oblast vykazování statistiky obchodování se zbožím mezi členskými státy EU. Vhodné pro: začátečníky a mírně pokročilé.
1. část: Úvod do INTRASTATU
1. Platné právní normy EU/ČR, vysvětlení pojmů a rozdílů
2. Právní základ - nařízení EU, Zákon o státní statistice, Vyhláška SÚ ČR, celní předpisy,
TAIRC, zákon o DPH
3. Účel a fungování systému statistického zjišťování, celní unie a jednotného trhu EU
4. Kdy vzniká a zaniká zpravodajská povinnost, prahy osvobození/transakce
5.Povinnost a způsob podávání hlášení při přijetí a odeslání
6. Předmět hlášení a výjimky z INTRASTATU, jak rozlišit kdy podat hlášení INTRASTAT
a kdy ne
7. Jak přiřadit zboží správný kód zboží podle kombinované nomenklatury - praktické
návody a postupy
8. Změny v kombinované nomenklatuře 2023
2. část: Praktická řešení INTRASTATU
1. Jak správně vyplnit hlášení při přijetí, odeslání
2. Kdy podat opravné a kdy nulové hlášení
3. Průběh třístranného obchodu, nepřímý dovoz a vývoz - následné dodání do jiného
členského státu
4. Jak vykazovat dobropisy a kdy i opravy hlášení - instrukce pro podání hlášení
zpravodajskou jednotkou
5. Vykazování zušlechtění a placené opravy, přemístění zboží (např. konsignační
sklady)
6. Vykazování software, odpadu, rozložených zásilek
7. Možnosti kumulace údajů v hlášeních, jednoduchá kumulace a při prahu transakce -
příklady z aplikační praxe
8. SIMSTAT - připravované zjednodušení statistického vykazování informativní
9. Diskuse, otázky a odpovědi i po skončení semináře.
Vzdělávání využívá praktické příklady, brainstorming, zpětnou vazbu. Účastníci mohou prezentovat vlastní podněty a formou diskuse pod vedením lektora se formují výstupy pro účastníky. Lektor zodpoví poptávky účastníků. Po skončení vzdělávání mohou účastníci konzultovat s lektorem problémy z aplikační praxe osobně, telefonicky, mailem. Využijte našich více než dvacetiletých zkušeností z oblasti profesního odborného vzdělávání dospělých se zkušenými lektory a odborníky z aplikační praxe. Nabízíme možnost realizace INTERNĚ u Vás bez cestování. Lektoři přijdou, vyškolí pracovníky.
V případě zájmu nás kontaktujte.
Připravíme řešení pro Vás na míru co se týče obsahu, místa konání i termínů.
Naše výhoda oproti konkurenci je individuální přístup a řešení dle požadavků klienta na míru.
V ceně jsou zahrnuty: studijní materiály, osvědčení o absolvování.
Termíny konání ZDE
Časový harmonogram: začátek v 9.00, předpokládané ukončení do 15.00, přestávka na oběd, rozsah individuální.
Cena: dle platné nabídky na webu
Kontaktní osoba: David Lopaur - jednatel a celní specialista
Telefon: +420 737 227 559
E-mail: lopaur@1customsagency.eu
Přihlaste se vyplněním a odesláním ON LINE formuláře
Vaše dotazy posílejte mailem na: lopaur@1customsagency.eu